Vi inviterer til Senior-Quiz mandag 1. juni på LBAS – Levanger bo- og aktivitetssenter, kl. 12-14. Siste mandag var jo 2. pinsedag.
Seniorquiz er jo en veldig uhøytidelig lek med fakta. En del av det som det spørres om kan være lite viktig, men likevel ganske artig. Og det gjør godt for oss seniorer å få i gang hjernen, for det skal visstnok være med på å bremse den mentale aldringen. Det sies at man skal gjøre noe meningsfullt sammen med andre for å holde hodet i orden.
De som lager spørsmålene er veldig bevisst på å variere vanskegraden, så det blir noe som alle vet svaret på og noe er mer krevende. Vi holder oversikt over hvor vanskelig spørsmålene ved å ha statistikk på andel rette svar. Så mottoet er at ingen greier alt, men alle greier litt. Og det svares som et lag, så ingen enkeltperson behøver å føle egen mangel på viten, men at alle bidrar.
Vi viser både spørsmål og svar på veggen, og gir da forklaringer på svarene så de kan huskes, og som noen ganger er litt «artigfakta». Deltakerne påstår at dette gjør det hele mer underholdende og faktisk også litt lærerikt. Vi driver på sett og vis med voksenopplæring. Spørsmål og svar fra siste quiz er vedlagt. Prøv dere selv!
Omtrent halvparten av deltakerne søker sammen fra gang til gang, så det er greit for enkeltpersoner som ikke har avtalt lag å finne sammen med noen andre i samme situasjon. Deltakerne finner seg selv et bord med andre deltakere å diskutere spørsmålene med, så det er også en bra sosial aktivitet. Beste lag får en kaffepremie.
Vi serverer kaffe med BLØTKAKE (!!) denne gangen, så for å bestille omtrent rett mengde, samt innrede lokalet med passende antall bord/grupper, ber vi om PÅMELDING, så tidlig som mulig, men aller senest dagen før quizen ved å sende e-post til studie . Det er helt nødvendig, ettersom oppmøtet flere ganger har vært ca 50 deltakere! Det blir litt stress dersom det kommer mange som ikke har sagt fra. Så meld deg på!
Vi tar 70 kr per person, som helst betales med Vipps ved oppmøte.
På vegne av quizgjengen
Kjetil Vatn